April 08, 2017

パッセンジャー

Passengers2016, 116min. 新宿ピカデリー T8 ★★★

Columbia Pictures presents, W/LStar Capital & Village Roadshow Pictures & Wanda Pictures, an Original Film / Company Films / Start Motion Pictures Production a film by Morten Tyldum Jennifer Lawrence, Chris Pratt "Passengers" Michael Sheen, Laurence Fishburne, Andy Garcia, music by Thomas Newman, Production Designer: Guy Hendrix Dyas, director of photography: Rodrigo Prieto, ASC, AMC. written by Jon Spaihts, directed by Morten Tyldum VFX: MPC, Digital Domain, Instinctual VFX, The Senate Visual Effects, 3D Conversion: legend 3d, Title: PictureMill, pre-vis: MPC

パッセンジャー最初のショットで宇宙が明るすぎて不安になったけど、宇宙はずっと明るかった。アヴァロン号はフォルムも内装もいいデザイン。衝突コースを回避せんのはアホだけど。『グラビティ』ほどリアルでなく『オデッセイ』より軽いけど、お話は思ったより面白かったので観てよかった。欲や感情が話を動かすから移入しやすい。カーク船長と同じ名前のジムがエンジニア設定ってのが効いてる。自分以外はロボットだけって『サイレント・ランニング』みたい。やっぱり1人は寂しい。宇宙でキレイで聡明なオーロラ姫と2人っきりなら起こすよね。オーロラは走ったり泳いだり。期待通りおしゃべりバーテンダーがやってくれて、怒りのオーロラ。「木を植えたのは誰だ?」『イベント・ホライゾン』の船長より太った甲板長登場。アンディ・ガルシア船長は最後に1カットだけ。製作費1億1000万ドル、USはPG-13。

投稿者 A.e.Suck : April 8, 2017 11:24 PM