July 22, 2011

モールス

Let Me In2010, 116min. なかのZERO大ホール 

Exclusive Media Group presents, a Hammer Film Production W/EFTI a Matt Reeves film "Let Me In" Kodi Smit-McPhee, Chloe Moretz, Elias Koteas and Richard Jenkins, music by Michael Giacchino, director of photography: Greig Fraser, based on the screenplay and novel: Lat den ratte komma in by John Ajvide Lindqvist, written for the screen and directed by Matt Reeves, VFX: Method Studios, Ollin Studio, DIVE, Invisible Pictures, XYZ, previz: The Third Floor

モールス400歳の少女ミリじゃないわ、「ぼくのエリ 200歳の少女」ってのスウェーデン映画リメイク。原作は「MORSE -モールス-」って小説。バンパイアスリラーかと思ったら、切ないボーイ・ミーツ・ガールだった。でも演出が大雑把で物語が気持ちよく進行しない。不自然な流れが目立つのでいちいちひっかかる。アビーのバンパイア時のアニメーションが違和感あるし。寒々とした映画のトーンはいいんだけど、芝居が地味で眠くなった。モールス信号は最後の車内で活きるんだがアホくさい。オーウェン役の子、ウィノナ・ライダーみたいなの。家庭でも学校でも孤立っ子。ジャイアンの髪型がおかしかった。クロエ・モレッツ、いいんだけどね。表情が特にね。カルチャー・クラブの「君は完璧さ」懐かしい。製作費2000万ドル、USはR、日本はR15+。

imdb予告日本語サイト

投稿者 A.e.Suck : July 22, 2011 11:00 PM