December 01, 2016

ジャック・リーチャー NEVER GO BACK

Jack Reacher: Never Go Back2016, 118min. 新宿ピカデリー T9 ★★★

Paramount Pictures & Skydance presents, a Tom Cruise Production, a Edward Zwick film Tom Cruise "Jack Reacher: Never Go Back" Cobie Smulders, music by Henry Jackman, director of photography: Oliver Wood, based on the book "Never Go Back" by Lee Child, written by Richard Wenk + Edward Zwick & Marshall Herskovitz, directed by Edward Zwick VFX: Peter Kuran, Lola VFX, Flash Film Works, Mind Over Eye, Shade VFX

ジャック・リーチャー NEVER GO BACKほらー、前作を『アウトロー』なんて的外れな邦題にするから。原題そのままはないよ。世界的に不評だけどいい映画だった。ミステリアスで静的なテイストの前作より動的要素増えて面白かった。ストーリーテリングが丁寧でサービス精神もたっぷり。アクションは派手になったけどボディカウントは前作の22人に対して今作12人と少なめ。3人で逃げてそして追う。人物たちもコビー・スマルダーズがとにかくかっこええ!互角のタッグパートナー。さすが元S.H.I.E.L.D.、いやMP。娘はカワイクないんだが、ちゃんといいオチがつく。ロバート・ネッパーにはびっくり。吹替えで観たくなるじゃないか。今作もフィルム撮影。製作費は前作と同じく6000万ドル、USはPG-13。

投稿者 A.e.Suck : December 1, 2016 09:01 PM