October 04, 2019

ジョーカー

Joker2019, 121min. 新宿ピカデリーT2 ★★

Warner Bros. presents, w/Village Roadshow Pictures / BRON Creative a DC Entertainment production a Todd Phillips film "Joker" Joaquin Phoenix, Robert De Niro, Zazie Beetz, Frances Conroy, Brett Cullen, Douglas Hodge, Dante Pereira-Olson, Carrie Louise Putrello, music by Hildur Guðnadóttir, Production Designer: Mark Friedberg, director of photography: Lawrence Sher,. baced on characters from DC, written by Todd Phillips & Scott Silver, directed by Todd Phillips VFX: Scanline VFX, Shade VFX Title: Jarik Van Sluijs, previs: Third Floor

ジョーカー懐かしのワーナーのロゴから!アーサーがジョーカーになるまで。ジョークを言うコメディアンだからジョーカーなのか。これだったらスコセッシに監督してもらえばよかったのに。ノーマン・ベイツやトラビス・ビックルに匹敵するものを期待したんだけど。良識あるシリアルキラーじゃん、小人も殺せよ。あと、ジョーカーの成り立ちのプロセスが普通すぎる。ジョーカーに気の毒な過去はいらんし。これじゃエドワード・ニグマだよ。結局、偏執狂の母親から生まれた偏執狂の息子、遺伝なのか?ジョーカーは生まれながらのヴィランであってほしかったし、観客が共感できないほどのキチガイで。ホアキンの作り込みだけが濃すぎて浮いてるし。証券マン3人殺すシーンはよかった。トーマス・ウェインのヴィランのような描き方も違和感あった。映画館のシーンは前のめりになったけど、肝心のシーンはあっけなく付け足し感しかない。製作費は5500万ドル、USはR、日本はR15+。WB配給、惹句は「本当の悪は笑顔の中にある」

投稿者 A.e.Suck : October 4, 2019 08:00 PM